Unul dintre cele mai neglijate aspecte de catre candidatii ce intra in campania electorala este propriul slogan. Mesajul, care ar trebui sa fie unic si de impact, ales cu multa grija, deoarece constituie un reper de reprezentativitate, este de cele mai multe ori, fad, fara valoare, fara samburele informatiei care trebuie transmisa alegatorului. In capcana unui slogan nereusit cad atat novicii, cei care alearga pentru prima oara in cursa, si fata de care masa electorilor manifesta mai multa clementa, dar si cei care sunt versati in manevrarea prostimii. Nu doar anul acesta, si nu doar la noi, la romani, multimile aud si vad tot felul de texte, de la cele mai nastrusnice, pana la cele stupid de banale.
Bunaoara, membrii unei formatiuni politice, anunta intr-un slogan facut public, ca ei n-o murit, numa un pic s-o hodinit si pledeaza pentru un nou inceput. Credem ca daca sunt pe-atat de hodiniti, fie rastoarna muntii si cu siguranta trebuie sa castige alegerile, fie de prea hodiniti ce sunt, nu mai stiu ce au de facut, pentru ca evenimentele au trecut pe langa ei. Unde le este credibilitatea?
Un candidat la fotoliul de primar de sector sustine schimbarea in bine. Se stie ca de obicei, promisiunile celor care se vad cu sacii in caruta sunt uitate, asa ca, locuitorii se pot astepta doar la schimbarea in rau, lucru care nu se mai poate intampla, pentru ca i-au luat-o altii inainte.
Tot in aceasta perioada, alegatorii trebuie sa creada in forta si adevar care probabil vor caracteriza un anumit candidat la locale ori chiar viitoarea lui activitate. Nu stim insa ce a fost pana acum, slabie si minciuna? Foarte neinspirat se dovedeste mesajul unui viitor primar, care afirma ca pune suflet, probabil acesta va confunda administratia locala cu biserica. Interesant este si sloganul in care se doreste ca sa creasca judetul cu noi, tocmai acum cand se vorbeste despre regionalizare si disparitia judetului.
Convingatori se doresc a fi si cei care afirma ca au incredere in popor, asta, credem, doar pentru ca norodul, o data la patru ani este cel care decide, dar si pentru ca timp de patru ani poporul-multimea este principala sursa de venit la buget. Mai sunt uzitate variante de slogan in care alegatorul este avertizat ca pretendentul la fotoliul de primar sau presedinte este dedicat suta la suta. Credem ca nu va face dupa alegeri nimic altceva decat va veghea la bunastarea populatiei, va fi zi si noapte la post, in fotoliul caldut, va uita de problemele personale si de familie. Cine-stie daca nu cumva va renunta chiar si la remuneratia sa, considerand ca este o onoare sa fii in fruntea comunitatii, mai ales pe timp de criza cand e nevoie de bani suta la suta.
In definitiv, nu e nicio drama ca avem cate un slogan mai neinspirat ori stangaci. Pentru ca la noi se iarta, asa cum s-a iertat si dincolo de Ocean, unde candidatul la presedintie indeamna lumea Inainte. Ce-ar fi fost sa spuna, Inapoi? Cine stie, la unii ar fi prins bine ideea.